Translate this blog

12/13/2016

Hitlers elskerinde

Vi befinder os i begyndelsen af 1922. Facismens åg lægger sig over Tyskland. Hårdt ramt af krisen hilser mange tyskere regimets løfter velkommen. Løfter, som skulle drive Tyskland ud i en verdenskrig, og kræve 60 millioner menneskeliv på grund af én mand: Adolf Hitler. En mand som delte sit liv med en hemmelig livsledsager: Eva Braun. I 13 år levede hun i skyggen af et uhyre. Den kønne pige fra München var kun 17 år, da hun bandt sig til Hitler og var ham tro indtil sin død. Hun levede sammen med manden bag et af historiens grusomste folkedrab. Det trejde rige stod bag udbredte massakrer, så som Holocaust, der kostede 5 millioner jøder livet. "Den endelige løsning" var nøje planlagt. Man ved utrolig lidt om Hitlers kærlighedsliv, men man ved at Eva Braun levede i skyggen af Hitler. Det er gennem hende man i dag har fået et indblik i Hitlers tomme og fattige privatliv. 

Velstand i München og fremgang i NSDAP
I starten af 1900-tallet nød byen München sine sidste år med velstand. Det var i den periode Eva Anna Paula Braun blev født, i en familie på opbruddets rand. Hendes far, Fritz, var en streng protestant, mens hendes mor, Fanny, var en mere forsonlig katolik. Eva søgte derfor trøst hos sine to søstre. I 1913 var Adolf Hitler allerede 24 år gammel. Han søgte ind på kunstakademiet i Wien, men kom desværre ikke ind. Efterfølgende drog han til Wien. Siden Første Verdenskrig havde Tyskland lidt et bittert nederlag. Da han vendte hjem fra fronten tilsluttede han sig det tyske arbejderparti; NSDAP, som senere bliver kendt som nazi-partiet. 

Første Verdenskrig og krigsnederlaget
Den unge Eva Braun voksede op på en klosterskole. Hun var artig, lydig og udviste gode lederegenskaber. Hun drømte om at blive en skuespillerinde og dyrkede samtidig mange sportsgrene. Lige efter Første Verdenskrig fik hun en kæreste ved navn Hans. På den tid virkede hun som en sorgløs pige, der holdte af at lege og klæde sig ud. Efter sin tid på klosterskolen tog hun et bogholderikursus, da hun ikke anede, hvad fremtiden ville bringe. Samtidig havde Hitler store ambitioner. I 1923 forsøgte han at begå et statskup, men "Ølkælderkuppet" slog fejl. Han blev idømt 5 års fængsel, men løsladt 9 måneder efter. Det var i fængslet, hvor han forfattede den første del af "Mein Kampf", hvori han forudser en ny krig. Efter sin løsladelse styrkede han nazistparitet og tørstede efter magt. Tyskland var på daværende tidspunkt på randen af en økonomisk krise og han så sit smuthul til, at sprede propaganda. Han vandt popularitet og for første gang i sit liv blev han bemærket hos det modsatte køn. Han grundfæstede sit parti, valgte hagekorset, som symbol og udpegede fjenderne. Folk blev imponeret af hans enkle, men ophidsende taler. Mange tyskere havde ikke accepteret krigsnederlaget. Hitler gjorde dette til et centralt tema i hans valgkampagne og blev en slags hævnens helt. 

De første skridt mod affæren 
I 1929 blev Hitler præsenteret for Eva Braun af fotografen Heinrich Hoffmann. Han var en nær ven af Hitler og havde netop ansat en køn 17-årig assistent. Hoffmann kendte til Hitlers smag indenfor purunge kvinder. Da Braun og Hitler mødtes på Hoffmanns kontor, var hun helt betaget af den 40-årige mand. Hitler ønskede diskretion og præsenterede sig som Herr Wolf. Eva genkendte ham ikke, men der var en gnist mellem dem. Der var bare ét problem; Hitler var ikke tilgængelig på markedet. Eva fandt hurtigt ud af, hvem Hitler var og at han var optaget. Hun ventede tålmodigt i 3 år på ham, mens de havde et plationisk venskab kørende. Eva begyndte at tage fotografier, som blev udgivet af Hoffmann og trykt i den nazistiske presse. I løbet af de 3 år spillede Hoffmann Kirsten giftekniv. Han inviterede ofte dem begge til middagsselskaber. Hitler faldt for den unge kvindes åbenhed og udtalte sig: "Der er intet som at forme et ungt pigebarn. En 18-20-årig pige kan formes som voks til ens eget segl. Og det er kvindens ønske." Udfra disse kolde of dominerende ord, var Hitler betaget af unge kvinder. 

Evas Fascination af "Der Führer"
I den periode delte Hitler sit liv med "Geli", der var hans halvniece. Hun var en stærk og driftig kvinder, der forsøgte at styre Hitler. Det var et halvincestuøst forhold og det flyttede sammen i 1928. Hun kalde ham "Onkel Adi", og han forsøgte at styre hendes liv. Desværre var deres forhold anspændt. Den 18. september 1931, skød Geli sig selv, med Hitlers revolver, efter længere tids plagen fra Hitler. Det slog op, og hun begik selvmord. Han var knust, da hun nok var den eneste kvinde, som Hitler nogensinde havde følt noget for. Men da Geli var væk, stod døren nu åben for Eva Braun. Fra nu af var middagsselskaber ikke nok: Eva besluttede sig for at forføre partilederen, som hun i 3 år havde været forelsket i. De indledte en affære i 1932 og der var 23 år mellem dem. Hun var forelsket i den store mand, ligesom nogle kvinder forelsker sig i slemme drenge og forbrydere. Han fremstod som en supermand og hun var supermandens kvinde. Selvom hun var dybt fascineret af Hitler, så holdte hun stadig fast i kontakten med sine søstre. Hendes storesøster Ilse havde en affære med en jødisk læge, som flygtede i 1938. Hendes lillesøster Gretl stod Eva nær hele livet.

Rigsdagen og den forsømte Eva
Hitler havde gjort 1932 til det år, hvor han ville tage magten i Rigsdagen; det tyske parlament. Han lagde alle sine kræfter i valgkampen og forsømte Eva, som havde ventet i 3 år på ham. Midt i sin frustration tog hun sin fars revolver og skød sig selv i brystet. Hun var den anden kvinde, der ville dø for Hitler. Eva blev reddet i sidste øjeblik ar sin søster. Føren ville undgå skandaler og svor at tilbringe mere tid sammen med Eva. Men da han endelig kom til magten, blev Eva, igen, overladt til sig selv. Hun begyndte at miste håbet og skrev i sin dagbog:"Hvorfor skal jeg finde mig i det? Gid jeg aldrig havde mødt ham." Hun forsøgte - igen - at begå selvmord i foråret 1935. Efter dette selvmordsforsøg besluttede Hitler at den unge Eva aldrig skulle være alene. Han købte en villa til hende og hendes søster, udenfor München. Fra første indflytningsdag var Eva officielt Hitlers elskerinde.

I en alder af 19 år var Eva Braun Hitlers elskerinde. Fotografi: The Independent, (Channel 4)

Anvendt kildemateriale:
Knoth, Erik: "Brauns hemmelighed", Hovedland, 2008
Lambert, Angela: "Kvinden som elskede Hitler", Lindhardt og Ringhof, 2013




4 kommentarer:

  1. Hej Alle, jeg hedder Safa El Sadat, jeg er gift i 20 år med min mand, og vi har to søn, ældre en 16 og yngre er 11 år. Min mand elskede mig meget, men det kom til et tidspunkt, da han var involveret i affære med en kvinde, som er hendes kollega. Jeg har aldrig forestillet mig det, men på en eller anden måde ændrede hans holdning til mig og børn, hans sene kommer fra arbejde fik mig til at tænke over sagen. Selv på mit 20 års bryllupsdag i marts holder jeg mig væk fra sex som vi lover at gøre det på brylluppet årsdagen, 15 dage før bryllupsdagen meddelte han ja, at han havde sex med sin kollega. Han bragte hende i min seng, da jeg var ude for arbejde, det betyder, at mine følelser var fuldstændig værdiløse for ham. Min mentale tilstand er fuld af smerte, jeg tror jeg ikke kan glemme og genvinde smerten. Denne kvinde var i fuld kontrol med hende og jeg ville aldrig gøre det med vold, hun vil vinde over mig, da hun er skilt, hun sagde, hun var jaloux over vores forhold, og hun vil ødelægge mig ved at tage min mand. Jeg var nødt til at diskutere det med en ven, der bad mig om at finde en god stavekaster, først og fremmest troede jeg aldrig på denne Cast stavemåde, men jeg må prøve det, indtil jeg kom på tværs af PROPHET NOSA UGO email på internettet om hvordan han har hjulpet så mange mennesker til at få deres ex-tilbage og hjælpe med at rette forholdet og gøre folk lykkelige i deres forhold og nogle andre historier om åndelig sygdom og mere, jeg forklarede min situation for ham, og han hjalp mig med at udføre nogle bønner, nogle urter og rødder og et lille offer, som jeg gjorde, og inden for 7 dage kom han tilbage for at undskylde, og det var bare et mirakel for mig. Er glad i dag, at han hjalp mig, og jeg kan stolt sige, at min mand er nu hos mig igen og han er nu forelsket i mig som aldrig før.
    Har du brug for hjælp i dit forhold som at komme tilbage til din mand, kone, kæreste, kæreste, vindende lotterier, urtemedicin for sygdom, HIV, STD'er, Astma, Arthritis, Fybroid, Stroke eller enhver form for sygdom, åndeligt problem , Jobpromotion, seere, der læser mit indlæg, der har brug for hjælp til eventuelle livsudfordringer, skal kontakte PROPHET NOSA UGO, og du vil være glad for, at du gjorde det.

    Email: nosaugotemple@gmail.com
    WhatsApp: +34631686040
                         +17207992813

    SvarSlet
  2. Mit liv blev ødelagt, da min mand sendte mig pakning, efter 13 år har vi været sammen. Jeg var vild og hjælpeløs efter at have prøvet så mange måder at få min mand tilbage til mig. En dag på arbejde blev jeg distraheret uden at vide, at min chef ringede til mig, så han sad og spurgte mig, hvad det drejede sig om, jeg fortalte ham, og han smilede og sagde, at det ikke var noget problem. Jeg forstod aldrig, hvad han mente med, det var ikke noget problem at få min mand tilbage, han sagde, at han brugte en besværgelse for at få sin kone tilbage, da hun forlod ham til en anden mand, og nu er de sammen indtil dato, og oprindeligt var jeg chokeret over at høre noget fra min chef. Han gav mig en e-mail-adresse på DR ODION, som hjalp ham med at få sin kone tilbage, jeg troede aldrig, at dette ville fungere, men jeg havde ikke noget valg at komme i kontakt med de ordsprog, at jeg bliver færdig, og han bad om mine oplysninger og at min mand var i stand til at foreslå at fortryde ham, og jeg sendte ham detaljerne, men efter to dage ringede min mor til mig, at min mand bad om, at han ville have mig tilbage, jeg troede aldrig, for det var bare en drøm, og jeg måtte skynde mig til min mors sted og til min største overraskelse knælede min mand og bønfaldt mig om tilgivelse for, at han vil have mig og barnet hjem, da jeg gav DR ODION en samtale om pludselig ændring af min mand, og han gjorde det klart for mig, at min mand vil elske mig indtil verdens ende, at han aldrig vil forlade en anden kvinde. Nu er jeg og min mand sammen igen og begyndte at lave sjove ting, som han ikke har gjort før, han gør mig glad og gør hvad det skal gøre som en mand uden at narre. Hvis du har brug for hjælp af enhver art, bedes du kontakte DR ODION for at få hjælp. Hans e-mail er (drodion60@yandex.com) eller ring til +2349060503921 ELLER også på WhatsApp.

    SvarSlet
  3. Mit liv blev ødelagt, da min mand sendte mig pakning, efter 13 år har vi været sammen. Jeg var vild og hjælpeløs efter at have prøvet så mange måder at få min mand tilbage til mig. En dag på arbejde blev jeg distraheret uden at vide, at min chef ringede til mig, så han sad og spurgte mig, hvad det drejede sig om, jeg fortalte ham, og han smilede og sagde, at det ikke var noget problem. Jeg forstod aldrig, hvad han mente med, det var ikke noget problem at få min mand tilbage, han sagde, at han brugte en besværgelse for at få sin kone tilbage, da hun forlod ham til en anden mand, og nu er de sammen indtil dato, og oprindeligt var jeg chokeret over at høre noget fra min chef. Han gav mig en e-mail-adresse på DR ODION, som hjalp ham med at få sin kone tilbage, jeg troede aldrig, at dette ville fungere, men jeg havde ikke noget valg at komme i kontakt med de ordsprog, at jeg bliver færdig, og han bad om mine oplysninger og at min mand var i stand til at foreslå at fortryde ham, og jeg sendte ham detaljerne, men efter to dage ringede min mor til mig, at min mand bad om, at han ville have mig tilbage, jeg troede aldrig, for det var bare en drøm, og jeg måtte skynde mig til min mors sted og til min største overraskelse knælede min mand og bønfaldt mig om tilgivelse for, at han vil have mig og barnet hjem, da jeg gav DR ODION en samtale om pludselig ændring af min mand, og han gjorde det klart for mig, at min mand vil elske mig indtil verdens ende, at han aldrig vil forlade en anden kvinde. Nu er jeg og min mand sammen igen og begyndte at lave sjove ting, som han ikke har gjort før, han gør mig glad og gør hvad det skal gøre som en mand uden at narre. Hvis du har brug for hjælp af enhver art, bedes du kontakte DR ODION for at få hjælp. Hans e-mail er (drodion60@yandex.com) eller ring til +2349060503921 ELLER også på WhatsApp.

    SvarSlet
  4. DR WALE ER SIKKER 100% FOR DIG .. HANS WHATSAPP +2347054019402 E-MAIL DRWALESPELLHOME@GMAIL.COM
    Jeg vil takke Dr. Wale for at få min kæreste tilbage til mig inden for 72 timer. Da min kæreste forlod mig, var jeg så træt og frustreret, indtil jeg søgte på internettet for at få hjælp, og jeg så så mange gode samtaler om Dr. Wale fra (drwalespellhome@gmail.com), og jeg besluttede at prøve ham, og jeg kontaktede ham og forklarede mine problemer til ham, og han kastede en kærlighedsformulering til mig, som jeg bruger til at få min mand tilbage. Hvis du ønsker at få din elsker tilbage, kontakt Dr. Wale via WhatsApp: +2347054019402 ELLER E-mail: drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlet